بررسی نقش محرک محیطی در تأثیر بر خرید ناگهانی | ۹ص

0

مقدمه :

 

بازاریابان مدتهاست که اهمیت خرید ناگهانی را مورد شناسایی قرار داده اند . در واقه در یک مطالعه گزارش شده است که ۸/۳۸ درصد خریدهای فروشگاهی به صورت ناگهانی انجام می شود . خرده فروشان پیوسته سعی دارند تعدای خریدهای ناهانی را از طریق ، طراحی فروشگاه نمایش محصول ، طراحی بسته و فروش را افزایش دهند و مطالعات اخیر بازاریابی ، عنوان می کند که تمایل خرید ناگهانی یک مشخصه شخصیتی معروف کننده است که نشان می دهد فرد می تواند از دیگری مبتنی بر این ویژگی متمایز گردد . Jones Michaela) 2003 ، ص ۵۰۵)

 

در این مطالعه ، اثر محیطی، تأثیر مثبتی بر خرید ناگهانی دارد ، بعلاوه هدف اولیه این مقاله دستیابی به درک غنی تری از نقش ایجاد محرک در نزدیک خریدهای ناگهانی در مغازه های خرده فروشی می باشد و نقش ایجاد تحریک پائین و زیاد در تحریک خرید ناگهانی در محیطهای فروشگاهی را مورد بررسی قرار داده اند . Mattila Annas) 2006 ٍ ص ۵۶۳)

رفتار خرید ناگهانی ، به عنوان یکی از ویژگیهای شخصیتی است که کنترل فرد در مورد این گونه خریدها غیر قابل پیش بینی است . Hausman Anyela) 2000 ،  ص ۴۰۳)

 193615302 05ce4159 56bf 4d74 acf8 02df39788d46 - بررسي نقش محرك محيطي در تأثير بر خريد ناگهاني | 9ص

مروری بر ادبیات تحقیق

در طی دهه اخیر، اهمیّت رفتار خرید ناگهانی به عنوان یک عامل اساسی برای اکثریت خرده فروشان و فروشندگان مطرح گردیده است :

رفتار خرید ناگهانی مصرف کننده به صورت گسترده ای به عنوان یک پدیده در ایالات متحده آمریکا شناسایی شده است و بالغ بر ۸۰% از همه خریدها در طبقه بندی محصولات خاص مورد بررسی قرار گرفته است ( آبراهام ۱۹۹۷ ، اسمیت ۱۹۹۶).

موگلن اسکای ، مطالعه ای که در سال ۱۹۹۷ انجام داد بود ، نشان داد که حجم موجودی سالانه بر آورد شده ۲/۴ میلیارد دلاری از طریق فروش ناگهانی آیتم های مثل شکلات و مجله به وجود آمده است .

مطالعات ونگ آهوویا در سال ۱۹۹۸ این مطلب را بیان می دارد که فرهنگ به صورت سیتماتیک باعث کاهش و تعدیل رفتر خرید ناگهانی و آنی مصرف کننده می شود و به این دلیل که خرید در بسیاری از کشورهای آسیا شرقی ( سنگاپور، هنگ کمگ ژاپن) یک فعالیت تفریحی عمده به شمار می رود .

 

ارزش خرید ناگهانی

خرده فروشان کاملاً از قدرت خرید ناگهانی در توسعه درآمد خود مطلق می باشد بنابراین خرده فروشان از طریق استراتژیهای مانند طرح فروشگاهی ، نمایش محصول طراحی بسته بندی و فروش ، احساس مثبت مصرف کنندگان را تشویق می کنند .

Jacqueline Kacen) 2002 ص ۱۶۴)

رشد اقتصادی ـ تجارت و افزایش مصرف کنندگان بسیاری از جوانع سراسر جهان موقعیت های گسترده ای را برای خرید ناگهانی ایجاد کرده است .

استراتژیهای خرده فروشی دیگر می توند به عقلانیت نسبی و پداش های غیر اقتصادی خرید ناگهانی با تلاشهای تبلیغاتی ، بی خطر تر نمودن خریدهای ناگهانی از طریق سیاست های درآمد مناسب و افزایش محرکها مانند ارائه اعتبار و گسترش ساعات ذخیره تأکید داشته باشند . Park Eun Park) 2005، ص ۴۳۵)

تعریف رفتار خرید ناگهانی

محققان موافقند که خرید ناگهانی موقعی روی می دهد که فرد ، بدون قصد از پیش تعیین شده اقدام به خرید فوری نماید ، این خرید بدون هدف است زیرا در حین خرید به عمل آمده است . Jones MichaelA) 2003، ص ۵۰۶)

خرید ناگهانی به عنوان یک خرید انگیزشی بدون هدف تعریف می شود که در آن خریدار فقط مدّت آنی آنرا مد نظر قرار می دهد . Hausman Angeh) 2000، ص ۴۰۴)

 

این تنها خلاصه ای از مقاله بود با خرید فایل کامل می توانید همراه با جزئیات کامل آن را مشاهده کنید !

پشتیبانی (از طریق تلگرام) : ۰۹۳۹۱۰۷۵۱۰۸

شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ این محصول، همان لحظه قادر به دریافت محصول خواهید بود. این فرایند کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام میپذیرد.جهت پرداخت مبلغ این محصول شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ محصول را پرداخت نمایید.

دریافت فایل بلافاصله پس از پرداخت وجه

فقط با پرداخت ۲ هزار تومان

در ۹ صفحه

فایل word

0/5 (0 Reviews)

نظرات بسته شده است

%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A