تـحـقـیـق کـن
تحقیق و مقالات دانش آموزی و دانشجویی

بررسی نقش محرک محیطی در تأثیر بر خرید ناگهانی

چکیده:

هدف این تحقیق ، بررسی نقش محرک محیطی در تأثیر بر خرید ناگهانی می باشد . به علاوه ، نویسنده در صدد است ، اثر دو فاکتور اجتماعی را بر خریدهای بدون برنامه مورد بررسی قرار دهد و نتایج این مطالعه نشان می دهد که تحریک زیاد ( بیشتر از حد مطلوب) دارای اثر مثبتی بر خرید ناگهانی می باشد.

Mattila , Ammas) ، ۲۰۰۶ ص ۲ و ۵)

مدیران فروشگاه می توانند برای فزایش تحریک در فروشگاه خود ، چند متغیر طراحی محیطی را نگاه کند این یافته ها همچنین نشان داد که درک ازدحام و صمیمت کارکنان توماً بر خرید ناگهانی تاثیر می گذارد و از این رو این دو فاکتور باید در طرح فروشگاه مد نظر قرار گیرد .Mattila , Ammas) ، ۲۰۰۶ ص ۳ و ۵)

دخالت مُد و عواطف مثبت دارای اثر مثبتی بر رفتار خرید ناگهانی مدگرایی مصرف کنندگان می باشد و مسئله فد و سبک دارای بیشترین اثر می باشد . تمایل به کالاهای مصرفی لذتی ، نقش مهمی در تعیین خرید ناگهانی مدگرایی می باشد .

https://tahgigkon.ir/wp-content/uploads/2018/03/329223.jpg

خرده فروشان از طریق استراتژی هایی مانند طرح فروشگاهی ، نمایش محصول ، طراحی بسته بندی و فروش احساس مثبت مصرف کنندگان را تشویق می کنند . استراتژیهای خرده فروشی دیگر می توند به عقلانیت نسبی و پاداش های فیر اقتصادی خرید ناگهانی با تلاشهای تبلیغاتی بی خطر نمودن خریدهای ناگهانی از طریق سیاست های درآمد مناسب و فزایش محرک ها مانند ارائه اعتبار و گسترش ساعات ذخیره ، تأکید داشته باشد .

واژگان کلیدی : رفتار خرید ، خرید ناگهانی ، خرده فروشان ، مُد ، رفتار مصرفی

Rark Eun Joo) ، ۲۰۰۵ ، ص ۴۳۳)

تئوری های خود هویتی در جامعه عقب مانده صنعتی عنوان می کند که نجارهای حمایت کننده ی کنترل آنی و تأثیر خشنودی به خاطر حالت کنونی انگیزه ناگهانی تضعیف شده است و وضعیت اجتماعی ـ اقتصادی و تمایز بین خرید ناگهانی از خرید ناگهانی واسوسی را مطرح گردیده است. wood Michael) ، ۱۹۹۸ ص ۲۹۵)

فاکتورهای سطحی ناحیه ای ( فرد گرایی ـ جمع گرایی ـ سوسیالیسم ) و فاکتورهای تفاوت فرهنگی ـ فردی ( خویشتن بینی مستقل ـ هم وابسته و دارای اتکای متقابل) به صورت سیستماتیک بر رفتار خرید ناگهانی مصرف کننده تأثیر می گذارد .

Kacen Jacqueline ) 2002 ص ۱۶۳)

تمایل به خرید ناگهانی سازگار با طبقات محصول نیز مرتبط است ، و مشخصه های محصول به عنوان یک عامل مهبم در تعیین رفتار خرید ناگهانی می باشد .

Jones Michaela) 2003 ص ۵۰۵)

 

 

این تنها خلاصه ای از مقاله بود با خرید فایل کامل می توانید همراه با جزئیات کامل آن را مشاهده کنید !

پشتیبانی (از طریق تلگرام) : ۰۹۳۹۱۰۷۵۱۰۸

شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ این محصول، همان لحظه قادر به دریافت محصول خواهید بود. این فرایند کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام میپذیرد.جهت پرداخت مبلغ این محصول شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ محصول را پرداخت نمایید.

دریافت فایل بلافاصله پس از پرداخت وجه

فقط با پرداخت ۲ هزار تومان

در ۹ صفحه

فایل word

پاسخ بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.