تـحـقـیـق کـن
تحقیق و مقالات دانش آموزی و دانشجویی

افزایش اصطکاک ، انتخاب لاستیک و رانندگی در زمستان

افزایش اصطکاک در روزهای برفی و سر نخوردن اتومبیل

رانندگی در فصل سرما دارای شرایط و ویژگی های خاص خود است. برای رانندگی در پاییز و زمستان باید قبل از نزول برف، سرما و گرفتار شدن در یخبندان- به خصوص در جاده ها- پیش بینی های لازم را اتخاذ کرد تا ضمن جلوگیری از بروز سوانح دلخراش از ماندن در سرما و یخبندان، مصون بود. همچنین رانندگی در مه و برف و باران و یخبندان نیازمند تدابیر و مهارتهای خاص در هدایت خودرو است.

نحوه انتخاب لاستیک در زمستان

در زمستان باید از لاستیک های آج درشت استفاده کرد. عمق شیار لاستیک های مخصوص در برف و باران شدید حداقل ۳ میلی متر باشد، در غیر این صورت باید تعویض شود. با اینکه لاستیک های برفی به صورت های مختلفی عرضه شده اما همین که به زمینهای یخبندان برسند مانند لاستیک های معمولی عمل می‌کنند لذا باید از لاستیک های میخ دار یا زنجیر چرخ استفاده کرد.

میزان باد لاستیک های خودرو اهمیت بسیاری دارد. زیرا چرخی که بادش تنظیم باشد بهترین و مناسب ترین چسبندگی را با سطح جاده خواهد داشت و دوام آن نیز بیشتر خواهد بود.

در زمستان بهتر است لاستیک های با آج درشت را در چرخ های متحرک خودرو نصب کنید. اتومبیل های دیفرانسیل و موتور جلو به علت تقسیم وزن بر روی اکسل جلو در زمستان از خصوصیات بهتری برخوردارند. همین طور اتومبیل های موتور عقب که چرخ های متحرک در زیر موتور بوده نیز از کشش خوبی در برف و یخ بهره مندند.

رانندگی در شروع بارندگی

شروع بارش باران خطرناکترین وضعیت را برای جاده و خودرو به وجود می‌آورد، زیرا قطرات باران با گرد و خاک و سایر آثار باقیمانده از لاستیک و روغن وسایل نقلیه موجود در خلل و شکاف آسفالت ترکیب شده و سطح لغزنده ای را به وجود می‌آورد که ممکن است به چشم دیده نشود. به همین دلیل اصطکاک خودرو با جاده کم شده و احتمال سر خوردن خودرو افزایش می‌یابد. بنابراین با شروع بارش باران از سرعت خود بکاهید و تا هنگامی که آب در سطح جاده…………

پاسخ بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 31 = 37